Jak využít SMS jako zálohu pro push notifikace

Autor: Karel Holub

Hyperkonektivita je dnes realitou pro většinu spotřebitelů i podniků. Je těžké si představit, že byste se kdykoli nemohli někomu dovolat - nebo že byste se nemohli připojit ke své mobilní datové síti či Wi-Fi.

Přesto se to může stát. Častěji, než si myslíme.

Vzhledem k tomu, že internet je tak dostupný, začaly značky při zasílání transakčních a propagačních sdělení zákazníkům ve velké míře využívat online komunikační kanály. Pro případy, kdy se zákazník nemůže k těmto kanálům připojit, je však pro každou značku důležité mít záložní plán.

Zde se s vámi podělíme o to, jak vám nastavení push notifikace s náhradní SMS může pomoci maximalizovat dosah komunikace se zákazníky - výsledkem budou spokojenější zákazníci, vyšší spokojenost a vyšší návratnost investic.

Notifikace Push vs. SMS

Pokud má vaše značka vlastní mobilní aplikaci, pravděpodobně má nastavena push oznámení. A pokud ne, možná se o tom někdy uvažovalo.

Push notifikace jsou upozornění, která zákazníci dostávají na svůj mobilní telefon - obvykle z aplikace. Objevují se na zamykací a domovské obrazovce zákazníka - a jejich cílem je kromě informování zákazníků o propagačních akcích nebo transakčních událostech přivést je zpět do aplikace značky. V ojedinělých případech mohou značky dokonce nastavit geograficky zaměřená push oznámení pro zákazníky, kteří procházejí kolem jejich prodejen. Jedná se o upozornění, která jsou přijímána v rámci určité oblasti - a hlavním cílem je zvýšit návštěvnost.

SMS oznámení naproti tomu nesouvisí s jedinou aplikací nebo webovou stránkou. Značky používají SMS upozornění pro časově citlivé informace, jako jsou upozornění na doručení zboží, připomenutí o dobití účtu nebo jednorázové zadání PIN kódu. Ačkoli jsou SMS zprávy omezeny počtem znaků - jedná se o jeden z nejspolehlivějších kanálů, který není závislý na internetovém připojení.

Co je to záložní zpráva SMS?

SMS fallback rozšiřuje funkčnost push oznámení tím, že místo nich doručuje push zprávy jako SMS zprávy. Podniky nastavují SMS fallback pro případy, kdy není k dispozici datový provoz.

Zákazník například zadá objednávku prostřednictvím vaší aplikace a zvolí si zasílání aktualizací o doručení. Rozhodne se však na víkend odjet z města a vypne si mobilní data, aby předešel zbytečným poplatkům za roaming. Naštěstí značka, u které nakoupil, nastavila náhradní SMS a zákazník je schopen přijímat upozornění v reálném čase tímto kanálem, nikoli prostřednictvím oznámení push.

Výhody push oznámení se zpětnou SMS zprávou

Ačkoli jsme se dočetli o výhodách push oznámení i SMS jako samostatných komunikačních kanálů se zákazníky - zde vyzdvihneme výhody jejich společného používání.

Vyšší doručitelnost

Push notifikace jsou sice poutavé a časově citlivé, ale ne vždy jsou nejspolehlivějším řešením, jak dostat k zákazníkovi důležité informace. Kombinace obou kanálů vám pomůže dosáhnout vyšší doručitelnosti v případech, kdy má zákazník vypnutá mobilní data.

Širší dosah

Nastavení náhradní SMS vám pomůže oslovit širší publikum. Ne každý zákazník si stáhne vaši aplikaci a ne každý uživatel aplikace se přihlásí k odběru push oznámení. Zasílání zpráv pouze jedním kanálem omezuje váš dosah. Navíc vzhledem k tomu, že každé mobilní zařízení (chytrý telefon i jiné) může odesílat a přijímat zprávy SMS, váš dosah se jistě rozšíří.

Věrnost zákazníků

Rostoucí loajalita zákazníků se v dnešním hlučném světě ukazuje jako konkurenční výhoda. Oznámení Push se zpětnou SMS vám pomohou zůstat proaktivní v komunikaci. Zajistíte-li, že zákazníci budou vždy informováni o svých nákupech, speciálních nabídkách a aktualizacích vaší společnosti, pomůžete jim vybudovat dlouhodobý vztah, na který se mohou spolehnout.

Lepší image značky

Značky musí dělat vše, co je v jejich silách, aby splnily (a často i překonaly) požadavky a očekávání zákazníků. Náhradní SMS vám mohou pomoci vybudovat pozitivní image značky tím, že vás budou prezentovat jako spolehlivou a důvěryhodnou značku. Poskytování potřebných informací zákazníkům více a včas může vést k pozitivním recenzím, vyšší spokojenosti zákazníků a vyššímu NPS.

Jak nastavit push oznámení se zpětnou SMS zprávou

Zpětné zasílání SMS můžete nastavit v několika jednoduchých krocích.

  1. Vytvořte si push oznámení pomocí online editoru Infobipu

  2. Nastavte konkrétní časový úsek, ve kterém chcete zprávu doručit

  3. Označte SMS jako nouzovou možnost

  4. Upravte zprávu SMS tak, aby se vešla do limitu znaků SMS, pokud chcete, aby byla doručena jako jedna zpráva.

Pro automatizaci celého procesu poskytujeme rozhraní REST API. To znamená, že všechny výše uvedené kroky můžete nastavit pomocí jediného volání API.

Vaše push oznámení bude odesláno všem uživatelům aplikace v určený časový okamžik. Pokud se zprávu nepodaří doručit, náš systém bude po vámi nastavenou dobu opakovat pokusy.

Po uplynutí této doby převezme funkci SMS fallback a naše platforma odešle SMS všem uživatelům aplikace, kteří push oznámení neobdrželi.