Stručný průvodce Viber chatboty

Autor: Karel Holub

Chatboti jsou pro firmy skvělým způsobem, jak snížit náklady na služby zákazníkům, jejich zapojení a udržení. Umožňují značkám nabízet nepřetržitou podporu bez režijních nákladů na lidské agenty. Umožňují také kompletní zážitek pro zákazníky v chatovacích aplikacích, kterým již důvěřují a používají je každý den pro osobní konverzaci.

Viber je populární aplikace pro zasílání zpráv s více než 1 miliardou stažení pro systém Android po celém světě. Prozíravé značky si uvědomují hodnotu spojení se zákazníky ve velkém měřítku na jejich preferovaných komunikačních kanálech. To se odráží v 20% nárůstu počtu nových chatbotů Viber, které byly nasazeny jen v roce 2021.

V tomto blogu se věnujeme všemu, co potřebujete vědět, abyste mohli navrhnout a vytvořit chatbota Viber, a to s návodem krok za krokem. Co si probereme:

  • Rozdíl mezi Viber Business Messages a Viber chatboty

  • Co může chatbot Viber dělat?

  • Typy chatbotů Viber

  • Integrace chatbota Viber

Viber Business Messages vs Viber Chatbots

Viber poskytuje několik typů služeb pro zasílání zpráv pro firmy - pro jejich požadavky na zasílání zpráv B2C to jsou Viber Business Messages a Viber Chatbots. Ty lze využít pro všechny případy použití od marketingových akcí a transakčních oznámení až po automatizované konverzace, které lze nasadit v různých provozních scénářích.

Je však důležité pochopit rozdíl mezi Viber Business Messages a Viber Chatboty z hlediska funkcí, opt-in a cen. Zde se na jednotlivá řešení podíváme blíže.

Viber Business Messages

V případě Viber Business Messages může interakci iniciovat buď firma, nebo uživatel. Nicméně 97 % konverzací je iniciováno firmami, přičemž tento kanál využívají značky pro propagační, transakční a konverzační zprávy. Jakmile se koncoví uživatelé přihlásí, jejich telefonní čísla jsou k dispozici firmě a nástroj lze použít pro obousměrnou komunikaci, i když to není povinné. Opt-in lze získat offline nebo přijetím podmínek na webových stránkách podniku.

Ceny Viber Business Messages

Cenový model je založen na měsíčním poplatku za minimální závazek (MMC) a zpoplatnění v závislosti na provozu, které může být za zprávu nebo za relaci (v závislosti na případu použití). Pokud je minimální poplatek dosažen organicky, budou podnikům účtovány pouze poplatky za doručené zprávy.

Chatboti Viber

U chatbotů Viber musí veškerou komunikaci iniciovat zákazníci. Proaktivní zasílání zpráv zákazníkovi je povoleno, jakmile chat zahájí. Na rozdíl od obchodních zpráv Viber je pro podnik viditelné pouze ID uživatele, nikoli skutečné telefonní číslo osoby.

Chatboty Viber nabízejí některé další možnosti obohacení zpráv. Patří mezi ně samolepky, adresy URL, kolotoče obrázků a vlastní klávesnice, které lze použít k vytvoření tlačítek odpovědí, jež uživatelům usnadňují interakci s chatbotem. Vzhledem k tomu, že tento komunikační kanál je určen převážně pro konverzační účely, očekává se ve výchozím nastavení obousměrné zasílání zpráv.

Ceny chatbota Viber

Všechny konverzace iniciované koncovými uživateli s chatboty Viber jsou zdarma. Podnikům jsou účtovány pouze zprávy, které odešlou mimo 24hodinové časové okno počínaje okamžikem, kdy byla od koncového uživatele přijata poslední zpráva.

Kromě toho je zdarma stanovený počet zpráv iniciovaných značkou nebo botem za měsíc (v září 2022 to bylo 10 000 zpráv).

Co umí chatbot postavený na Viberu?

Díky řadě možností integrace chatbotů Viber do pracovních postupů vaší firmy máte maximální flexibilitu při vytváření chatbotů, které přesně splňují vaše požadavky. Pomocí rozhraní API nebo jednoduchého rozhraní bez kódu můžete řešit všechny výzvy, kterým vaše firma čelí.

Poskytování lepších služeb zákazníkům při nižších nákladech: Nasazení chatbota Viber, který dokáže odpovídat na každodenní dotazy typu "V kolik hodin máte otevřeno?" nebo složitější dotazy typu "Byla moje objednávka odeslána?" nebo "Jaký je zůstatek na mém účtu?", umožňuje sada možností založených na pravidlech. Podpora prodeje a generování kvalitních leadů: Podpora prodeje je velmi úspěšným případem využití chatbotů Viber, zejména pro e-commerce firmy, které fungují 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Chatbot dokáže odpovědět na většinu otázek, které může mít zákazník před dokončením nákupu. Můžete používat bohatá média, jako jsou videa a obrazové karusely, nebo posílat celé produktové brožury jako přílohy. Zvýšení angažovanosti: Chatboti jsou ideálním způsobem, jak navázat kontakt s libovolným počtem zákazníků a potenciálních zákazníků. Značky přicházejí s nejrůznějšími chytrými strategiemi, jak chatboty Viber zapojit do svých kampaní, aby lidi informovaly, vzdělávaly a inspirovaly. Hry, kvízy, zákaznické ankety a rozhovory, to vše lze zprostředkovat prostřednictvím chatbota Viber.

Typy chatbotů Viber

Existují dva hlavní typy chatbotů, z nichž každý má své jedinečné silné stránky a funkce:

  • Chatboty Viber založené na pravidlech: Tyto chatboty poskytují uživatelům předem nakonfigurovanou nabídku možností, ze které si mohou vybrat. Jejich nastavení je nejrychlejší a nejjednodušší, ale mohou být neuvěřitelně užitečné pro zodpovídání každodenních dotazů, na které by zákazníci dříve volali kontaktní centrum. Prostřednictvím jednoduché sady možností lze poskytnout cokoli od otevírací doby prodejny, dostupnosti produktů až po zůstatky na účtu.

  • Chatboty Viber založené na záměrech: Jedná se o sofistikovanější chatboty, které mohou být navrženy tak, aby lidem, kteří s nimi komunikují, poskytovaly více konverzačních zkušeností. Jejich vytvoření trvá déle, protože využívají zpracování přirozeného jazyka (NLP) a je třeba je "vyškolit", aby rozuměly více slovům a frázím a záměrům uživatelů. Mohou však být neuvěřitelně flexibilní a skutečným přínosem pro každou firmu, která chce ukázat svou kreativitu a vedoucí postavení na trhu.

Integrace Viber chatbota

Chatbota Viberu můžete vytvořit pomocí uživatelského rozhraní Answers bez potřeby psání složitých kódů, nebo jej můžete integrovat do Conversations, našeho cloudového řešení kontaktního centra, kde lze chatboty nasadit vedle lidských agentů a poskytovat tak okamžité a jednotné služby zákazníkům.

Integraci lze také usnadnit pomocí jednoduchého rozhraní bez kódu nebo pro firmy s vlastními vývojovými zdroji podporujeme vysoce flexibilní integrace API prostřednictvím rozhraní Conversations API.